Czterodniowy wyjazd w województwo zachodniopomorskie

W dniach 27 - 30 sierpnia 2018 r. zrealizowaliśmy zadanie pn. "Czterodniowy wyjazd w województwo zachodniopomorskie". Uczestnikami wyjazdu były osoby niewidome i niedowidzące zrzeszone w naszym Kole PZN wraz z przewodnikami.

Podczas zorganizowanego wyjazdu zwiedzaliśmy zarówno miejscowości, jak i obiekty przyrodnicze, muzea i in. W drugim dniu zwiedziliśmy Szczecin, a w trzecim dniu: Świnoujście, przeprawa promem na wyspę Wolin, jezioro Turkusowe, Międzyzdroje. W zadaniu wzięło udział 45 osób, z czego 16 osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, 16 opiekunów , 13 osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Pomimo tak dużego udziału osób niepełnosprawnych zadanie zostało w pełni zrealizowane. Dla osób mających problemy z poruszaniem się zabraliśmy kijki do nordic walkingu.

Wszystkie 3  noclegi zorganizowaliśmy w jednym miejscu tj. w Domu Studenckim „Andromeda” w Szczecinie. Na czas całego pobytu zapewniliśmy autokar, który przewiózł uczestników. Na miejscu poruszaliśmy się pieszo oraz autokarem.

W restauracji „Pod Aniołem” mieszczącej się w tym samym budynku w którym byliśmy zakwaterowani, uczestnicy wyjazdu mieli zapewnione wyżywienie tj.:

1. Śniadania
  2. Suchy prowiant
  3. obiadokolacje

Na potrzeby omawianego wyjazdu zabezpieczono:

• transport uczestników wyjazdu na całej trasie,
  • ubezpieczono uczestników wyjazdu,
  • zapewniono zakwaterowanie i wyżywienie uczestnikom wyjazdu,
  • umówiono terminy zwiedzania obiektów i zabytków,
  • zapewniono fachową obsługę przewodnicką w Szczecinie, oraz pilotażową i przewodnicką w Świnoujściu, Międzyzdrojach, Jezioro Turkusowe,
  • zapewniono wstęp do różnych obiektów m.in. opera w Szczecinie, Muzeum Narodowe w Szczecinie, Latarnia Morska w Świnoujściu.

Zadanie zostało zrealizowane z udziałem środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Zadanie zostało zrealizowane z udziałem środków Urzedu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.